أبناء الصعيد فن ابداع اصالة

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كل ما يهم اهل الصعيد من معلومات و ابداع

3 مشترك

نكـــــــت جـــديــــده

بنت بندار
    وسام الاشراف

الابراج : السرطان
    تاريخ الميلاد : 18/07/1967

نكـــــــت جـــديــــده Empty نكـــــــت جـــديــــده

مُساهمة من طرف بنت بندار الخميس 18 أبريل - 16:56:16

احد اشترى غسالة فول أوتوماتيك مراته عزمت الجيران علشان يشوفوها و تغيظهم حطت في الغسالة 20 كيلو غسيل والغسالة المسكينة بتاخد بس 7 كيلو وشغلتها والجيران باركولها وعزمتهم على كوباية شاي وبعد شوية الغسالة بدأت تنشف…… الغسيل ومن كتر الحمل عليها قعدت تتحرك ناحية البلكونة شفتها مرات صاحبنا قامت جريت عليها وقالت لها والله ماانت نشره الغسيل أنا اللي حنشره
    مره واحد مستعبط اتجوز وحده مستعبطه… خلفو عيال مستهبله… استعبط الاب وعمل نفسه ميت..استهبلو العيالودفنوه.
    واحدة مصرية ماشية في امريكا فواحد عاكسها فقالتلو: ((collect your self azarwise I will collect za street on you , your mother’s soul )) الترجمة بالعربي : لم نفسك بدل ما ألم الشارع عليك يا روح أمك
    مدرس انجليزي بيقول لطالب لو عايز تقول لواحد تعالا هنا بالانجليزي حتقولو إيه ؟ قالو حقوله : كام هير ، قالو طب لو عايز تقولو يرجع تاني حتقولو إيه ؟؟ قالو : الف من الناحية التانية واقولو : كام هير .
    مره جماعه مساطيل قاعدين فى خيمه ليها بابين بيحششوا وكانوا عايزين كبريت راحوا بعتوا واحد ( مسطول طبعا ) يجبلهم كبريت راح خارج من الباب ودخلهم من الباب التانى وسالهم: الاقى معاكم كبريت . قالولوا تعال اقعد احنا لسه باعتين واحد يجيب لما يجى ابقى خد منه
    حمار وحشي و حمار عادي كانوا بيتسابقوا اول ما بدء السباق الحمار الوحشي جري والعادي متحركشي سالوه مجرتش ليه قالهم و الله ما انا متحرك من مكاني الا لما تجيبولي ترينج زيه
    مره مدرس بيسأل الطالبه بتعملو ايه لما بتروحو…؟واحد قال انا بروح اتفرج على التليفزيون وانزل لاحمد بتاع الحشيش…والثانى قاله انا يروح العب كوره واروح لاحمد بتاع الحشيش… والثالث قاله انا بروح اصلى وافرأ قرأن واذاكر… فا المدرس فرح اوى وخده بالحضن وسأله انت اسمك ايه؟ قاله انا احمد بتاع الحشيش
    احدة رايحة تشترى بغبغان الراجل قالها دا بغبغان جامد ترفعى رجليه اليمين يقولل اغنية لتامر حسني ترفعى رجليه الشمال يغنى لعمرو دياب قالتله ولو رفعت رجليه الاتنين هيعمل ايه رد الغبغان وقال هقع ياروح امك
    مرة واحد سافر لأمريكا ولما رجع اصحابه سألوه :ايه ايه الي لفت نظرك هناك,فقال:انا شوفت العجب في امريكا تخيلو العيل الي عندو تلات سنين بيتكلم انجليزي
    احد بيقول لصاحبه: شايف الست اللى واقفة هناك دى؟بتضرب كل يوم جوزها بالجزمةقال له: وعرفت ازاي؟رد: أصلها مراتي
    واحد بلدياتنا واقف بيقلع هدومه فى ميدان التحرير .ولما الناس سألوه بتعمل ايهقالهم اصل الكمسرى قالى عشان اروح شبرا لازم اغير فى التحرير
    عاشق الحريه
    عاشق الحريه
    وسام الاشراف

الابراج : الجوزاء
    تاريخ الميلاد : 31/05/1977

نكـــــــت جـــديــــده Empty رد: نكـــــــت جـــديــــده

مُساهمة من طرف عاشق الحريه السبت 20 أبريل - 14:35:42

الاخت الفاضله
    بنت بندار
    تسلم يمينك
    وادام الله البسمه عليكي وعلي الجميع
    مـــــــــشـــــــــكـــــــــوره
    وتقبلي مروري

نكـــــــت جـــديــــده 2953973008

المستشار
    المستشار
    Admin
    Admin

الابراج : السرطان
    تاريخ الميلاد : 04/07/1964
    المزاج : الحمد لله

نكـــــــت جـــديــــده Empty رد: نكـــــــت جـــديــــده

مُساهمة من طرف المستشار السبت 20 أبريل - 20:03:10

• مره واحده بتقول لجوزها “تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا” قالها “هى لسه الكوابيس دي بتجيلك .
    • واحد ندل بيعلم اولادة الندالة وهو بيموت قالهم الندالة ثم الندالة ثم الندالة .. مات رموه من الشباك.
    • مرة واحد احول أبوه مات .. دفن امه.
    • عصبي ضربته شمس .. جمع شلته
    • مرة واحد احول بابه كان راجع من السفر .. راح باس الشنطة وشال ابوه.
    • مرة واحد عصبي عايز يحكى لمراتو شئ غريب حصلوا .. قالها أنا عايزا
      أقولك على حاجة غريبة حصلتلى بس أنا مش كذاب أنتي الكذابة و وقحة و كل
      عيلتيك و انتي طالق

• واحد منحوس خبطته عربية ومات فروحه طلعت خبطتها طيارة .
    • مرة فار فشار شاف جثة اسد قعد يجر فيها لغاية ما وصلها الغابة المهم
      الحيوانات كلها قعدت تهتف وتقول عاش الفار ، راح الفار رفس الاسد برجله وهو
      بيقول انا لما اتعصب ما برحمش .

• مرة ثلاثة فشارين راحوا الجبل واحد اعمى و واحد اطرش وواحد اقرع الاعمى
      قال انا شايف النملة التى فوق الجبل و الاطرش قال انا سامع دبتها والاقرع
      قال أنا شعرى وقف من كتر الكدب .

• عجوزة خيروها بين الحج والجواز .. وطت راسها مكسوفة .. وقالت: هى مكة هاتطير .
    • واحد اتصل بمراته قالها حضري المية السخنة راح صاحبة قالة انت حمش قوي
      قالو امال هاغسل المواعين بمية باردةمرة واحد بتاع سمك ابنه مات فماشى فى
      الجنازة يقول: كان صاحي وبيلعب .

المصدر: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

المصدر: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة 19 أبريل - 3:48:58